کد خبر: 457732
۰
۰
نسخه چاپی

لزوم اصلاح فرهنگ مصرف‌گرایی در جامعه

به گزارش اقتصادآینده نیوز آیت‌الله سید محمدکاظم مدرسی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته با اشاره به نامگذاری سال جدید اظهار کرد: مقام معظم رهبری سال جدید را به عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردمی نامگذاری کردند و در سخنان خود نیز تاکید مجدد بر لزوم جدیت بر مهار تورم داشتند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد ادامه داد: امروز دشمن دیگر به جنگ نظامی نگاهی ندارد و دو جنگ فرهنگی و اقتصادی در کشور را اولویت خود قرار داده است، بنابراین مردم و مسئولان باید در کنار یکدیگر برای شکست دشمن گام بردارند.

وی گفت: در جنگ فرهنگی دشمن تلاش دارد تا با مأیوس کردن مردم از پیشرفت کشور ناامیدی را در جامعه بگستراند و در جنگ اقتصادی نیز هدف دشمن تحمیل مضاعف فشارهای اقتصادی بر مردم و ملت ایران است.

مدرسی تصریح کرد: مقام معظم رهبری هر دو بعد اقتصادی و فرهنگی را در شعار سال جدید لحاظ کردند؛ مسئولان و مجریان باید در ابتدا به ایجاد مدل‌های مشارکت مردمی بپردازند زیرا همچنان پس از گذشت بیش از چهار دهه از نظام جمهوری اسلامی همچنان مدل مشارکت مردمی قابل اعتمادی هنوز از سوی مسئولان برای مشارکت مردم در زمینه اقتصادی نداشتیم.

مدل‌های مشارکتی مردم باید بر اساس فرهنگ و نیاز هر منطقه طراحی شود

وی با بیان اینکه مدل‌های مشارکتی باید بر اساس فرهنگ و نیاز هر منطقه طراحی شود، افزود: اگر مردم بخواهند مشارکت داشته باشند نباید این مشارکت محدود به مشارکت در تولید شود بلکه باید مشارکت در فرهنگ اقتصادی هم در زمنیه تولید و هم در زمینه مصرف باشد؛ باید فرهنگ مصرف‌گرایی در جامعه اصلاح شود.

امام جمعه بخش مرکزی یزد ادامه داد: باید به دولت اعتماد داشته باشیم و باتوجه به همت و اخلاص دولت سیزدهم باید این اعتماد نسبت به دولت تقویت شود.

وی استفاده از طرح‌های شرکت‌های دانش‌بنیان را از دیگر گام ها دانست و ادامه داد: قوانین باید تسهیل‌کننده مشارکت مردمی شود و در ادامه باید ظرفیت‌سنجی نیز انجام شود تا بی‌گدار به آب نزنیم.

تلاش گسترده‌تر مسئولان برای حفظ حرمت ماه رمضان

مدرسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات فرهنگی انجام شده تصریح کرد: نسبت به سال گذشته اقدامات فرهنگی گسترده‌تری در سطح شهر انجام شد و مسئولان استان تلاش کردند تا حرمت ماه رمضان حفظ شود و مسائل مرتبط با حجاب، امر به معروف و نهی از منکر نیز رعایت شود.

وی ضمن تقدیر و تشکر از نیروهای مردمی و نیروی انتظامی عنوان کرد: هم‌افزایی بیشتر و نشان دادن اراده قوی، حضور در میدان و حمایت مسئولان از این افراد باید بیشتر شود.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید