کد خبر: 457791
۰
۰
نسخه چاپی

کاهش ۵۷ درصدی حوادث ترافیکی در طرح نوروزی ۱۴۰۳

به گزارش اقتصادآینده نیوز محمدعلی کاوسی ظهر پنج شنبه به خبرنگاران گزارش آماری و توصیفی مدیریت عملیات امداد و نجات و خدمات بشردوستانه جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا یکم فروردین ۱۴۰۳ را اعلام کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت تعداد ۱۰۴ پایگاه امداد و نجات، جوانان و داوطلبان در سطح استان، اظهارکرد: تعداد ۴۷ پایگاه امداد و نجات شامل ۲۴ پایگاه ثابت، هفت پایگاه سیار، یک مرکز کنترل و هماهنگی عملیات، ۱۱ مرکز پاسخگویی اضطراری، یک تیم واکنش سریع، یک امداد هوایی و دو تیم آنست در طرح نوروزی به مسافران و گردشگران خدمت‌رسانی می‌کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بیان داشت: تعداد ۱۱ پایگاه فعال معاونت جوانان و ۴۶ خانه هلال نیز در این ایام به ارائه خدمات می‌پردازند.

کاوسی با اشاره به ناوگان خودرویی هلال احمر استان در نوروز ۱۴۰۳، افزود: این ناوگان شامل ۱۲ دستگاه آمبولانس و ۱۴ دستگاه خودروی نجات است.

وی تصریح کرد: طبق گزارش مرکز ۱۱۲ هلال احمر استان، کل حوادث جاده‌ای در این بازه زمانی ۱۶ مورد و کل مصدومین ۵۲ مورد بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به آمار مقایسه‌ای طرح نوروزی ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳، گفت: مأموریت‌های هلال احمر در بازه زمانی ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا یکم فروردین ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه نوروز سال گذشته ۵۵ درصد، تعداد حوادث ترافیکی ۵۷ درصد و تعداد مصدومین حوادث ترافیکی ۵۵ کاهش داشته که همگی به دنبال کاهش حوادث جاده‌ای بوده است.

کاوسی با اشاره به ۶۳ درصد کاهش امدادرسانی شدگان در طرح نوروزی سال ۱۴۰۳ نسبت به ۱۴۰۲ به دنبال کاهش حوادث جاده‌ای، گفت: همچنین در این ایام ۵۰ درصد کاهش متوفیان و ۵۵ کاهش مصدومین حوادث ترافیکی به ثبت رسیده است.

وی بیشترین اعزام به حوادث را مربوط به پایگاه سه راهی بشرویه واقع در سه محور مواصلاتی و پایگاه دیگ رستم واقع در محور مواصلاتی دیهوک_راور با ۶ مورد حادثه اعلام کرد.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید