کد خبر: 457940
۰
۰
نسخه چاپی

مازندران نیازمند اتوبان ساحلی و قطار محلی است

به گزارش اقتصادآینده نیوز آیت الله محمدباقر محمدی لائینی ظهر یکشنبه در دیدار عیدانه استاندار مازندران که به همراه مدیران و معاونین استانداری و فرماندار ساری و ائمه جمعه شهرستان‌های استان صورت گرفت، ضمن گرامیداشت ایام اظهار کرد: با نگاهی به گذشته در سالی که گذشت در حوزه امنیت باوجود شیطنت‌های گسترده، اما عزیزان ما حفظ امنیت کردند.

وی افزود: گرامیداشت دهه فجر، راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن، حضور مردم در انتخابات، اجرا و نظارت انتخابات، نامزدها، منتخبان و غیرمنتخبان همه جای تشکر دارد و از حسن اعتماد عامه مردم تشکر می‌کنم.

آیت الله محمدی لائینی تاکید کرد: اولاً باید نسبت به گذشته، وعده‌ها و مصوبات سفرهای استانی استاندار عملی و پیگیری شود که این مساله مردم را دلخوش می‌کند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به نگاه به آینده، اعلام کرد: مقام معظم رهبری سرلوحه کار سال آینده را جهش تولید و مشارکت مردم قرار دادند که مشارکت مردم هم باید معنا و هم زیرساختش فراهم شود که صرف گفتن کافی نیست‌.

نماینده خبرگان رهبری ادامه داد: در شعار سال عمده تکیه باید روی بنگاه‌های اقتصادی کوچک زیر ۵۰ نیروی کار و همچنین روی تعاونی‌ها با رویکرد توجه به سه دهک پایین جامعه باشد نه صرفاً چهار بنگاه بزرگ، همچنین زیرساخت‌های لازم برای حضور مردم و متمکنین با هدف حل بخشی از مشکلات اقتصادی و تولید فراهم شود و مقداری دیوان سالاری اداری ما اجازه این کار را نمی‌دهد و مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

امام جمعه ساری خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری هم به نمایندگان در رابطه با اینکه حرف‌های اختلاف‌برانگیز در مجلس نزنید و هم به عامه مردم درخصوص دوری از اختلاف هشدار دادند زیرا دشمنان ما در مساله تفرقه و اختلاف بیشتر سرمایه‌گذاری می‌کنند.

این مسئول اضافه کرد: از زاویه توجه به وحدت و دوری از نزاع باز هم بر همان مسئله منابع طبیعی، آب منطقه‌ای و مشکلات ایجاد شده و بحث‌های مفصلی که داشتیم اشاره می‌کنم و ان‌شالله پیگیری خواهد شد، این مسائل به شور و اشتیاق مردم لطمه وارد نکند و مسئله اجتماعی نداشته باشیم، در سال جدید از استاندار می‌خواهیم که این چند موضوع را پیگیری کند.

وی همچنین گفت: نظرم می‌رسد که ما برخی چیزها را رها کردیم مثلاً در حوزه فرهنگ و گردشگری رها کردن مشاهده می‌شود و باید نظارت، مدیریت، مهندسی و ریل‌گذاری شود و بعد آزادسازی سواحل که با عقب‌نشینی دریا نیز همراه بوده، فضای سبز رها شده است.

آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه ما نیازمندی‌های عمرانی زیادی در استان داریم، اعلام کرد: برای تخصیص بودجه در این زمینه ما باید طرح داشته باشیم و در ساحل به یک آزادراه خوب و اتوبان زیبا از شرق تا آخرین نقطه غرب برای اینکه ظرفیت ایاب و ذهاب مسافرین را داشته باشد نیاز داریم زیرا این جاده در حد مردم بومی خودمان است، همچنین به یک قطار محلی برای رفع معطلی تردد ۱۰ ساعته مردم از رامسر تا گلوگاه نیاز داریم.

نماینده ولی فقیه در مازندران تاکید کرد: از سفر پیش روی ریاست جمهور به مازندران هم ان‌شاالله استفاده کنیم، همچنین در حوزه کشاورزی و محصولات باغی که حدود ۱۰ میلیون تن تولید داریم بهره بریم اما صادراتمان ضعیف است و درآمد ارزی ما زیر ۳۰۰ میلیون دلار است که زیبنده مازندران نیست و توجه به زیرساخت‌های صادرات هم خیلی می‌تواند راهگشا باشد.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید