کد خبر: 458013
۰
۰
نسخه چاپی

به کارگیری تمامی ظرفیت‌ها در اجرای طرح زندگی با آیه‌ها

سجاد محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از حدود حدود یک ماه گذشته انجام برنامه‌ریزی جهت برگزاری طرح سراسری قرآنی با عنوان زندگی با آیه‌ها ویژه ماه مبارک رمضان در چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

مدیر مرکز رسانه اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به برگزاری جلسات متعدد تبیین طرح زندگی با آیه‌ها در استان، افزود: این جلسات با حضور لایه‌های مختلف نخبگانی، فعالین قرآنی، فعالین فرهنگی، اساتید حوزه، اهالی رسانه و… برگزار شد.

وی با اشاره به نشست مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری و مدیرکل صداوسیما استان، ادامه داد: در این نشست مقرر شد در سال جاری طرح زندگی با آیه‌ها محور برگزاری برنامه تلویزیونی ویژه ساعات سحر ماه مبارک رمضان که هرساله با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان برگزار می‌شود قرار بگیرد همچنین عنوان این برنامه نیز زندگی با آیه‌ها انتخاب شده است.

محمدی با اشاره به تولید تیزر توسط مرکز رسانه انقلاب اسلامی در خصوص طرح زندگی با آیه‌ها، عنوان کرد: در زمان افطار ایام ماه مبارک رمضان نیز مقرر است در صداوسیما چهارمحال و بختیاری با استفاده از کارشناسان مذهبی ۳۰ آیه طرح زندگی با آیه‌ها تشریح و تبیین شوند.

مدیر مرکز رسانه اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: پویش استانی شرکت در طرح زندگی با آیه‌ها نیز راه‌اندازی شده که افراد برای شرکت در این پویش می‌توانند عدد ۵ را به سامانه ۳۰۰۰۱۹۲۶ ارسال کنند، روزانه نیز به قید قرعه به پنج نفر از افراد شرکت‌کننده در این پویش هدایایی اهدا خواهد شد.

وی یادآور شد: پس از انجام هماهنگی با شهرداری‌ها مقرر شد پوسترها و بنرهایی که با محوریت ۳۰ آیه نورانی طرح زندگی با آیه‌ها تهیه شده در تمامی شهرستان‌ها و بخش‌های چهارمحال و بختیاری نصب شوند.

محمدی اضافه کرد: در سطح شهر شهرکرد نیز ۴۰ بوم با محوریت طرح زندگی با آیه‌ها نیز آماده شده که مقرر است در چهار راه‌های شهر نصب شوند همچنین با همکاری سازمان فرهنگی، هنری و اجتماعی شهرداری شهرکرد نصب ۱۰ بنر انجام خواهد شد.

مدیر مرکز رسانه اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: با ادارات فرهنگی و سازمان‌هایی که به نحوی با طرح زندگی با آیه‌ها درگیر هستند هماهنگ شده تا جایگاه بنر مقابل ادارات خود را به این طرح اختصاص دهند و تاکنون نیز اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، صداوسیما و اداره‌کل آموزش و پرورش استان اقدام به این کار کرده‌اند.

محمدی ادامه داد: در حوزه فضای مجازی و رسانه‌های چهارمحال و بختیاری با تمامی اهالی رسانه نشست‌های تبیینی برگزار شد، خبرگزاری قرآنی ایکنا نیز که در این حوزه رسالت دارد به صورت ویژه دعوت و نشستی مجزا برگزار شد که در این نشست خبرگزاری ایکنا متعهد شد از تمامی ظرفیت‌های خود اعم از فضای مجازی و سایت جهت انتشار اخبار، تولیدات چندرسانه‌ای و… استفاده کند.

وی عنوان کرد: خبرگزاری‌های مهر، ایرنا، ایسنا و فارس نیز تاکنون جهت معرفی طرح زندگی با آیه‌ها اقدامات بسیاری داشته‌اند و مقرر شده همچنان با تولید محتوا و بارگذاری آن‌ها در سایت و بسترهای مجازی خود در اجرای مطلوب این طرح اثرگذار باشند.

محمدی تصریح کرد: یکی از اقدامات صورت گرفته توسط مرکز رسانه انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری این است که برای اولین بار رادیو مسطورا راه‌اندازی شده که ویژه این استان است؛ رادیو مسطورا هر روز به مدت پنج دقیقه با محوریت آیه در نظر گرفته شده برای آن روز به صورت پادکست و رادیویی پخش خواهد شد البته به جز پخش رادیویی فایل این برنامه نیز در فضای مجازی به صورت گسترده منتشر خواهد شد.

مدیر مرکز رسانه اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: با فعالین شبکه‌های مجازی در اینستاگرام و نرم‌افزارهای داخلی که بسترهای خوبی برای دیده شدن دارند هماهنگ شده تا نسبت به انتشار تولیدات طرح زندگی با آیه‌ها اقدام کنند.

مدیر مرکز رسانه اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: پوسترهای ویژه فضای مجازی نیز آماده شده که پس از چاپ بین اصناف، در سطح شهر و در فضای مجازی توزیع خواهند شد.

محمدی با اشاره به راه‌اندازی استودیو مرکز رسانه انقلاب اسلامی، تصریح کرد: این استودیو با بحث انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری کار خود را آغاز کرد و امروز نیز این استودیو با عنوان عملیات رمضان و محوریت طرح زندگی با آیه‌ها کار خود را ادامه می‌دهد، در این برنامه از نوجوانان قاری قرآن کریم دعوت شده تا فرازهای مشخص شده در طرح را با نوای زیبا تلاوت کنند که کلیپ‌های تهیه شده در فضای مجازی منتشر خواهند شد.

وی یادآور شد: از مفسران چهارمحال و بختیاری که دارای بیان خوبی هستند نیز برای تولید کلیپ و تبیین آیات و تفسیر فرازهای طرح زندگی با آیه‌ها دعوت شد که در حال حاضر کار ضبط این کلیپ‌ها به اتمام رسیده و متناسب با هر آیه، این کلیپ‌ها نیز به صورت روزانه در فضای مجازی منتشر خواهد شد.

مدیر مرکز رسانه اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه از محافل قرآنی استان درخواست داریم فعالیت‌های خود را با محوریت طرح زندگی با آیه‌ها برنامه‌ریزی کنند، خاطرنشان کرد: طی روزهای آینده اجتماع روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی استان برگزار خواهد شد و هماهنگ شده نشست تبیینی طرح زندگی با آیه‌ها نیز با این افراد برگزار شود.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید