کد خبر: 458545
۰
۰
نسخه چاپی

درخواست فدراسیون فلسطین از فیفا برای تحریم رژیم صهیونیستی

به گزارش اقتصادآینده نیوز اتحادیه فوتبال فلسطین از فیفا خواست تا در واکنش به نقض بی‌سابقه حقوق بشر در فلسطین به‌ویژه در نوار غزه، تحریم‌های «فوری و مناسب» را علیه باشگاه‌ها و تیم‌های وابسته به رژیم اشغالگر قدس اعمال کند.

فدراسیون فلسطین روز سه شنبه در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که این پیشنهاد که مورد حمایت شش کنفدراسیون عضو فیفا قرار گرفت و در ۱۱ مارس به فدراسیون بین المللی ارسال شد تا فیفا آن را در دستور کار نشست مجمع عمومی خود که در هفدهم ماه مه آینده در بانکوک برگزار می‌شود قرار دهد.

اتحادیه فوتبال فلسطین اعلام کرد که از آغاز جنگ غزه در ۷ اکتبر ۲۰۲۳، علاوه بر تخریب اماکن فوتبال در نوار غزه، حداقل ۹۹ فوتبالیست فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.

او از فدراسیون خواست بدون تأخیر به آنچه که به عنوان «نقض مستمر مقررات فیفا توسط اتحادیه فوتبال در کشور اشغالی، به‌عنوان نشان‌دهنده گنجاندن تیم‌های فوتبال مستقر در شهرک‌های مستقر در سرزمین‌های فلسطینی، در مسابقات قهرمانی لیگ این نهاد» توصیف می‌شود، رسیدگی کند. این سرزمین‌هایی است که اتحادیه فوتبال فلسطین به آن تعلق دارد.

فدراسیون فوتبال فلسطین معتقد است که این جنایات، بسیاری از قوانین فیفا را نقض می‌کند و به رسمیت شناختن یک رژیم اشغالگر که به جنایت و نسل کشی در سرزمین‌های اشغالی مشغول است مغایر با قوانین بین المللی و تعهدات فیفا است.

شایان ذکر است، تیم ملی فلسطین در مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ و در گروه نهم با تیم‌های استرالیا، لبنان و بنگلادش همگروه است.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید