کد خبر: 458570
۱
۰
نسخه چاپی
مسئول موزه عصارخانه شاهی اصفهان خبر داد:

آشنایی کودکان با چاپ قلمکار در رویداد «نوبهار در نقش و رنگ»

مسئول موزه عصارخانه شاهی اصفهان گفت: کارگاه کودکانه چاپ قلمکار نقاشی و چیت‌سازی با عنوان «نوبهار در نقش و رنگ» به مناسبت ایام نوروز برگزار می‌شود.

آشنایی کودکان با چاپ قلمکار در رویداد «نوبهار در نقش و رنگ»

به گزارش اقتصادآینده /  امین خیام باشی با اعلام این خبر گفت: نوبهار در نقش و رنگ کارگاه کودکانه چاپ قلمکار و چیت سازی است که با هدف معرفی هرچه بیشتر این هنر سنتی اصفهان و کشف استعدادهای کودکان در هنرهای سنتی و صنایع دستی برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه علاوه بر کودکان، بزرگسالان نیز استقبال خوبی از این رویداد داشته اند، افزود: این کارگاه به نوعی فرصت انتقال تجربه در زمینه چاپ قلمکار به عنوان یکی از هنرهای سنتی اصفهان است که با راهنمایی تسهیل‌گرانی برگزار می‌شود که هم در این هنر سنتی جزء اساتید به شمار می‌روند و هم مربی کودک هستند.
مسئول موزه عصارخانه شاهی اصفهان خاطرنشان کرد: در این کارگاه، کودکان با چگونگی ساخت سفره‌های قلمکار آشنا می‌شوند و این فرصت را پیدا می‌کنند که با راهنمایی اساتید، روی این پارچه‌ها مهر زده و برای خود سفره‌ای طراحی کرده و آن را به یادگار با خود ببرند.
وی با بیان اینکه استاد حسین قاسمی از اساتید قلمکاری اصفهان، لوازم مورد نیاز برای چاپ قلمکار را به رویداد آورده و در اختیار شرکت کنندگان قرار داده است، افزود: شرکت کنندگان برای حضور در این رویداد فقط ورودی موزه را پرداخت می‌کنند و هزینه دیگری از آنها دریافت نمی‌شود.
خیام باشی اظهار کرد: کارگاه «نوبهار در نقش و رنگ» از دوم فروردین آغاز شده و تا دوازدهم همین ماه در دو نوبت صبح و عصر از ساعت 10 تا 13 و 14 تا 17 در عصارخانه شاهی برگزار می‌شود.

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید