کد خبر: 318258
۰
۰
نسخه چاپی

وزیر نیرو: مپنا محصول تلاش و تدبیر نخبگان کشور است

علی اکبر محرابیان روز یکشنبه در حاشیه بازدید از کارخانه های گروه صنعتی مپنا در شهرستان فردیس استان البرز در جمع خبرنگاران افزود: در این مجموعه، امروز شاهد تولید بسیاری از محصولات صنعتی در حوزه‌های مختلف به ویژه در صنعت انرژی هستیم.

وی با تقدیر از رشد گروه صنعتی مپنا در حوزه‌های اقتصادی با وجود فراز و نشیب‌های فراوان، محصولات گروه مپنا را در مرز دانش دانست و افزود:  بخشی  از محصولات مپنا، گوی سبقت را از بسیاری تولیدکنندگان خارجی ربوده است.

 امروز با حضور وزیر نیرو، خط جدید ریخته گری انجماد جهت دار و تک کریستال شرکت مهندسی و ساخت پره توربین مپنا -  پرتو  برای تولید پره های توربین های کلاس F بهره برداری شد.

 با راه اندازی این خط کشورمان در تولید قطعات مذکور به خودکفایی رسید.

همچنین سیستم تحریک توان بالای MAPEX کلاس F ، برای ژنراتورهای با توان ۴۷۰ مگاولت آمپر در شرکت مهندسی و ساخت برق و کنترل مپنا (مکو) نیز به بهره برداری رسید.
این سیستم برای نخستین بار در گروه مپنا و با تکیه بر دانش بومی، طراحی و ساخته  شده است. پیشتر این سیستم ها از شرکت های اروپایی تامین می شد.

در جریان بازدید وزیر نیرو از مپنا که با حضور عباس علی‌آبادی مدیرعامل و جمعی از مدیران ارشد گروه مپنا برگزار شد، حوزه های سرمایه‌گذاری‌، تحقیق و توسعه و فعالیت‌های تولیدی این گروه دانش‌بنیان، جدیدترین پروژه‌ها و دستاوردهای مپنا توسط کارشناسان تشریح شد.

وزیر نیرو  از کارخانه‌های شرکت‌های مهندسی و ساخت برق و کنترل مپنا، توربین مپنا، پره توربین مپنا و ژنراتور مپنا  بازدید کرد.

بازدید از مراکز تحقیق و توسعه و آزمایشگاه‌های گروه مپنا نیز از دیگر برنامه‌های وزیر نیرو بود.

گروه صنعتی مپنا دارای کارخانه ها و شرکت های فنی تخصصی ساخت توربین ها و انواع قطعات و تجهیزات نیروگاهی  و صنایع نفت و گاز  است که افزون بر تامین نیاز داخلی ، بخشی از محصولات این گروه صنعتی به خارج از کشور صادر می شود.

گروه مپنا اولین و بزرگترین سازنده تجهیزات نیروگاهی، حمل و نقل ریلی و صنایع انرژی در کشور است که بخش عمده ظرفیت نیروگاهی نصب شده کشور را در طول دوران فعالیت خود نصب و راه اندازی کرده است. پروژه های نیروگاهی مپنا، بخش مهمی از ظرفیت نیروگاهی نصب شده در کشور را تشکیل می دهند.

در این بازدید ظرفیت های تولیدی و بهره برداری از نیروگاه های در دست ساخت و مدیر عامل گروه مپنا طرح های آینده را به وزیر نیرو معرفی خواهد کرد، تا از توانمندی های موجود جهت توسعه ظرفیت های نیروگاهی کشور و مشارکت مپنا در برنامه‌های توسعه وزارتخانه در زمینه تامین انرژی الکتریکی کشور استفاده شود.

در مجموعه صنایع گروه مپنا  انواع توربین‌های گازی، بخار، تجهیزات جانبی توربین، پره توربین، ژنراتور، بویلرهای بازیاب حرارتی و تجهیزات جانبی آن‌ها تحت لیسانس شرکت‌های معتبر جهانی تولید و در اختیار نیروگاهها و صنایع داخلی و خارجی قرار می‌گیرد.

منبع:شانا

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید