کد خبر: 338189
۰
۰
نسخه چاپی

آیین تحویل سال نو در حرم شاهچراغ، حافظیه و تخت‌جمشید برگزار شد

این آیین ها پس از توقف دو ساله به خاطر شرایط شیوع کرونا در این اماکن. و همچنین دیگر بقاع متبرکه و اماکن گردشگری استان برگزار شد. 

عشق و دلدادگی به اهل بیت علیهم السلام سبب شد به هنگام تحویل سال نو، زائران بسیاری در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) حضور یابند و آغاز سال نو را در این بارگاه مقدس در شهر شیراز سومین حرم اهل بیت در ایران اسلامی گرامی دارند.

برنامه تحویل سال همچنین در آرامگاه حافظیه هم برگزار شد و در هر دو مکان حرم مطهر شاهچراغ (ع) و حافظیه، برنامه های حافظ خوانی، نوروز خوانی ، مناجات و تواشیح با حضور مهمانان نوروزی اجرا شد.
نورافشانی و مراسم ویژه تحویل سال نو در مجموعه جهانی تخت جمشید در محدوده شهرستان مرودشت نیز برگزار شد.
برنامه های هنری و فرهنگی متنوعی از جمله نورپردازی، موسیقی محلی، سنتی و پاپ،شعرخوانی و طنزپردازی به هنگام تحویل سال نو برای بازدیدکنندگان تخت جمشید اجرا شد.
تلاوت قرآن کریم و دعای تحویل سال و نیز پخش سرود ملی کشورمان اجرا شد. تلاوت دعای فرج ،  صلوات خاصه امام رضا علیه السلام و مولودی خوانی هم از برنامه های تحویل سال در تخت جمشید بود.
به گفته سید موید محسن نژاد سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس، در طول ایام نوروز برنامه های ویژه مهمانان نوروز با همکاری و هماهنگی دستگاههای اجرایی از جمله معاونت هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، شهرداری شیراز و دیگر نهادها اجرا خواهد شد.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

آیین تحویل سال نو در حرم شاهچراغ، حافظیه و تخت‌جمشید برگزار شد

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید