کد خبر: 454538
۲
PNAZAR
نسخه چاپی
دبیرکل کانون کارگران ایران اسلامی بیان کرد :

کانون کارگران ایران پیشرو در ارایه لیست انتخاباتی مجلس شورای اسلامی

دبیرکل کانون کارگران ایران اسلامی گفت: کانون کارگران ایران اسلامی یکی از سازمان های مردم نهادی است که به تدریج و در طول زمان به عنوان تشکل کارگری کشور ،فعالیت جدی خود را از سال 1397 با هدف پیگیری مطالبات کارگری و در جهت تامین رفاه اجتماعی این قشر زحمتکش و تاثیر گذار جامعه آغاز کرد.

کانون کارگران ایران پیشرو در ارایه لیست انتخاباتی مجلس شورای اسلامی

به گزارش اقتصاد آینده نیوز / عبد الرحمن خدایی اظهار داشت: فعالیت این تشکل کارگری در قالب عنوان کانون کارگران ایران اسلامی به سال 1376 بر می‌گردد که در ابتدا به صورت متمرکز فعالیت خود را  رسماً در تهران آغاز کرد.

وی افزود: روند توسعه ی کانون کارگران ونگاه عمیق به فعالیت‌های تشکیلات کارگری و احساس نیاز به وجود اقدامات منسجم تر و قوی‌تر کارگری، کانون و مسئولان را بر آن داشت تحت پوشش حمایت همه جانبه قانون و در راستای اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی و در پرتو منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، ضمن توجه به جایگاه عالی کارگری در راستای مطالعه و پژوهش نیازهای اساسی قشر کارگری، گام‌های استوارتری برای ایجاد زمینه توسعه و پیشبرد اهداف عالی کانون بردارد.

این مسوول خاطر نشان کرد: کانون کارگران ایران اسلامی با داشتن 53 دفتر فعال در کل کشور اعم از مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها و با حدود هفتصد هزار نفر عضو( یا به عبارتی هفتصد هزار خانوار ) که از این تعداد حدود هفتاد و‌دو‌هزار نفر عضو فعال و مابقی اعضای عادی بوده، در حال فعالیت است‌و با افتخار هر روز شاهد  بزرگ شدن خانواده کانون کارگران هستیم.
دبیرکل کانون کارگران ایران اسلامی در ادامه تصریح کرد:  اعضایی که حداقل یکبار از کانون خدمات دریافت کرده اند و یا در ارتباط مستقیم بوده، اعضای فعال و مابقی را اعضای عادی تلقی می کنیم که امیدواریم با افزایش خدمات، آن‌ها هم با تبدیل وضعیت، عضو فعال رسمی کانون شوند.
خدایی با اشاره به اینکه در طول سال گذشته کانون کارگران ایران اسلامی خدمات قابل توجهی به اعضا ارائه کرده است، افزود: این خدمات شامل بیمه تکمیلی درمان، سبد کالا معیشتی، خدمات اسکان موقت، بوم گردی و گردشگری، قرارداد با هتل‌ها و اخذ تخفیف های ویژه، کمک به اشتغال جوانان و افراد بیکار و زنان سرپرست خانوار و معرفی آن‌ها به واحدهای تولیدی و کارخانجات جهت اشتغال، تهیه و توزیع بسته های سبد کالا در مناسبت‌های خاص مانند اعیاد، شرکت در مراسمات دینی و آینی مانند محرم و عاشورا و توزیع اقلام خوراکی بوده است.

همچنین کمک های مشورتی و معاضدتی در بحث حقوقی ومسائل بین کارگر و کارفرما، کمک به حل مسائل مربوط به بیمه های کارگری و قراردادها و حتی کمک به بخش تولید کشور و عقد قرارداد با کشورهای همسایه جهت تسهیل حضور تولیدکنندگان و اصناف و صاحبان مشاغل در نمایشگاه های بین المللی و عرضه ومحصولات ایرانی از دیگر خدمات ارائه شده به اعضای کانون کارگران ایران بود که عبدالرحمن خدایی
دبیرکل کانون کارگران ایران اسلامی به آن ها اشاره کرد.

 وی در ادامه اظهار داشت: معتقدیم کارگر و‌کارفرما دو کفه یک ترازو هستند و ضرورت دارد این تعادل ظریف حفظ شده و اگر تولید کننده و تولیدی نباشد، قطع به یقین کاری هم نیست که کارگر انجام دهد و اشتغال نیز وجود نخواهد داشت.
خدایی گریزی نیز به حوزه مسکن کارگران زد و گفت: در این زمینه معاونت عمران و اسکان کانون کارگران، مشغول فعالیت بوده تا بتواندبا همکاری سازندگان و پیمانکاران و البته به صورت کارشناسی، ضمن شناسایی مسائل و مشکلات حوزه مسکن با انجام مشاوره های صحیح و ارائه راهکارهای مناسب، نسبت به خانه دار کردن و حل مشکل مسکن جامعه کارگری کشور نیز اقدام نماید.

وی بخش های مختلف از قبیل بخش ورزش قهرمانی، آموزش و پژوهش، آموزش‌های مربوط به حوزه کارگری از قبیل ایمنی کار و مهارت‌های فنی ، آموزش جهت اشتغال را از دیگر اقدامات کانون کارگران ایران عنوان کرد.

خدایی خاطر نشان کرد: کانون کارگران همچنین سعی کرده در حوزه های مختلف از جوانان، متخصصین و نخبه های برتر بهره گیرد، اما ما معتقدیم که استعداد یک مزیت محسوب می‌شود ولی در نهایت چیزی که باعث پیروزی و موفقیت خواهد شد پشتکار افراد است.
وی در ادامه همین مبحث اضافه کرد: در این مسیر تفاهم نامه ها و تعاملات سازنده ای با گروه ها و جمعیت های مختلف از قبیل جامعه ایثارگران، بنیاد جهادگران، خیرین سلامت و سایر گروه ها و تشکل ها صورت گرفته و امیدواریم که منشا خیر و برکت برای جامعه کارگری کشور باشد.

دبیرکل کانون کارگران ایران اسلامی  هدف از اقدامات کانون را بهبود وضعیت زندگی و سطح رفاه اجتماعی کارگران کشور برشمرد و تصریح کرد: در این مسیر تلاش خواهیم کرد وتمام توان خود را برای بهره مندی از بهترین ظرفیت‌ها بکار خواهیم گرفت و معتقدیم آنچه برای اهدافی که منجر به تشکیل چنین نهادی شده و ماهیت آن را شکل داده، مارا برای گام های بعدی جهت توسعه  همه‌جانبه مصمم تر می‌کند.

کانون کارگران و ورود به انتخابات سرنوشت ساز

خدایی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مهمترین دغدغه و مشکل جامعه فعلی و مردم مربوط به اشتغال جوانان، بیمه، حقوق بازنشستگی، تطابق حقوق و دستمزد و مزایا با تورم و هزینه های مسکن است که همه این مطالبات را می‌توان با حضور نماینده های مردمی در مجلس شورای اسلامی و تصویب قوانین به نفع کارگران پیگیری کرد.

وی افزود: کانون کارگران ایران با اعتقاد به حرکت، تکاپو و پیشرفت و انتخاب نمایندگان شایسته که دارای ایده های ناب و تلاش مضاعف در این مسیر هستند در صدد برآمد تا این‌بار از میان اعضای کانون کارگران، کاندیداهایی را حمایت کرده تا با راهیابی به مجلس شورای اسلامی که برخاسته از بطن مردم وجامعه کارگری و درد آشنا به مسائل کارگری بوده، پذیرای نظر کارشناس این حوزه باشند و راه حل های اجرایی را مدنظر قرار دهند.

 این مسوول هم‌چنین گفت: ما بر این باوریم که هیچ مشکلی در دنیا بدون راه حل نیست و آنچه سرنوشت یک انسان را چه خوب و چه بد تعیین می کند، نتیجه انتخاب‌های او است که این انتخاب‌ها برای تک تک افراد جامعه سرنوشت ساز بوده و می‌تواند درآینده یک کشور، جامعه، جوانان و حتی نسل‌های بعدی نیز تاثیر گذار باشد.

عبدالرحمن خدایی دبیرکل کانون کارگران ایران اسلامی در خاتمه خاطر نشان کرد: کانون کارگران ایران اسلامی طی برگزاری جلسات متعدد با کاندیداها و بررسی اهداف و برنامه های مطرح شده در صدد تهیه لیستی تحت عنوان لیست کاندیدهای عضو کانون کارگران برآمد تا با توکل بر خدا و حمایت مردم بتواند هرچه بهتر و بیشتر از ظرفیت‌های کانون بهره برده و راه را برای خدمت رسانی به اعضای کارگری کشور و کلیه آحاد ملت هموار سازد.

نکته ی مهم وپایانی که این مسوول به آن اشاره کرد این بود که لیست کاندیداهای مورد حمایت کانون کارگران ایران ، صادقانه ترین و پاکترین لیستی خواهد بود که با خلوص نیت تهیه و ارائه شده و کانون کارگران وظیفه خود می‌داند به دور از هرگونه اختلاف سلیقه وحواشی، تنها در جهت معرفی خادمین واقعی مردم اقدام نموده و کاندیداها متعهد به خدمت واقعی به جامعه کارگری کشور خواهند بود و اطمینان داریم مردم بزرگوار ایران با حضور سازنده خود و انتخاب کاندیداهای اصلح برنده اصلی میدان انتخابات خواهند بود.

لیست انتخاباتی کانون کارگران ایران در شهر تهران
1-جلال زکی
2-مصطفی ملک مقدم
3-رضا شیرزادیان
4-سید صدراله رجائی نسب
5-علی اصغر شفیعی خورشیدی
6-سجاد عابدی
7-شعبان علی بیدکی
8-علی امینی
9-عزیز فیاضی
10-سید محمد هادی معصومی
11-سید حمید شمسی نژاد
12- سعید امام دوست
13- سیدرضا صادق زاده
14- رضا امیدوار تجریشی
15- علی غنی زاده ضرغامی
16 -مجید احدی
17- رضا تقی پور انوری
18- ایرج خلیلی
19- خانم بی نظیر جلالی
20- خانم حلیمه عالی
21- خانم فاطمه رضایی ملک خیلی
22-مجید امرائی
23- حسن اوجاقی
24- قادر نصیری ترزنق
25- مجید اسمعیلی
26- محمد باقر بهرامی
27- هوشنگ نادری خاکریز
28- جهانبخش مصلحی

کانون کارگران ایران پیشرو در ارایه لیست انتخاباتی مجلس شورای اسلامی